Forum

Guest  

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.

Pages: [1]
Topic: Bol.com product feed importeren
nicoes88
Member
Posts: 6
Bol.com product feed importeren
on: May 29, 2017, 13:07

Hallo!


Vorige week heb ik de Bol.com add-on gekocht. Nadat ik ben gewhistelist ben ik hier vandaag mee aan de slag gegaan.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om de feed te importeren. Ik krijg de 'start-tag' error die volgens mij duidt op het verkeerd invoeren van de feed URL.

Ik heb de volgende zaken geprobeerd (ook naar aanleiding van posts die ik op jullie forum vond):


ftp://ftp_user:ftp_pass@ftp.bol.com/product-feed_toys.xml

ftp://ftp_user:ftp_pass@ftp.bol.com/product-feed_toys.xml.gz

– compress.zlib://ftp_user:ftp_pass@ftp.bol.com/product-feed_toys.xml.gz

ftp://ftp_user:ftp_pass@ftp.bol.com/bolcom_toys.xml


Dit alles was bol_Toys. Ik neem hierbij aan dat het veld XML name niet gebruikt wordt voor het verwerken van de feeds.


Wat is de juiste manier om de feed te verwerken?


Hoor het graag!


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Bol.com product feed importeren
on: May 29, 2017, 14:21

Hoi,


Als je de test link drukt naast de feed die je ingevoerd hebt wat krijg je dan voor melding?



En ik neem aan dat je je eigen username en password ingevuld hebt?


(in de BOL page settings kan je ook zien welk URL formaat werken zou moeten)


nicoes88
Member
Posts: 6
Re: Bol.com product feed importeren
on: May 30, 2017, 06:04

Hoi Richard,


Dank voor je snelle antwoord. Toen ik gisteren op 'Test' klikte dacht ik aanvankelijk dat er niets gebeurde. Na jouw post ben ik er nog eens goed naar gaan kijken en achter de overlay verschijnt een foutmelding (de overlay moest ik middels dev tools wegwerken om dit te zien), de foutmelding is als volgt:


Warning: fopen(): connect() failed: Connection timed out in /(mijnserverpath)/wp-content/plugins/tradetracker-store/menu/xmlfeed.php on line 31


Warning: fopen(ftp://…@ftp.bol.com/product-feed_toys.xml): failed to open stream: operation failed in /(mijnserverpath)/wp-content/plugins/tradetracker-store/menu/xmlfeed.php on line 31


error or something, no idea what is going on


De page settings waar jij aan refereert heb ik trouwens ook nog niet gevonden. Staan die bij partnerprogramma.bol.com of op partnerblog.bol.com?

Ik kijk nu vooral op https://partnerblog.bol.com/support/handleidingen/productfeeds.


Gr. Nico


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Bol.com product feed importeren
on: May 30, 2017, 06:21

De bol setup zou in je ttstore settings moeten staan:


Aan de hand van de error ziet het er naar uit dat je host een timeout krijgt wanneer die naar de ftp probeert te verbinden. Je kan in de 'plugin settings' (dat is ook een optie in de ttstore admin menu net als de bol page) de import methode aanpassen om te kijken of dat werkt.


nicoes88
Member
Posts: 6
Re: Bol.com product feed importeren
on: May 30, 2017, 13:54

Aah oké nu begrijp ik de page settings! Ik heb mijn siteid ingevoerd.


Naast default fopen heb ik het ook met de import settings geprobeerd curl/fwrite en curl gebrpobeerd maar dan krijg ik de concrete foutmelding van 'Connection timed out'.


Kan dit duiden open andere verkeerde settings van bijv. mijn server of dat mijn whitelist status niet goed is?


nicoes88
Member
Posts: 6
Re: Bol.com product feed importeren
on: May 30, 2017, 16:58

Op dit moment heb ik contact met Bol.com over de connection time outs. To be continued..


nicoes88
Member
Posts: 6
Re: Bol.com product feed importeren
on: June 8, 2017, 14:26

Hallo, nadat ik contact gehad heb met Bol is het nog niet gelukt.

Wie heeft onlangs succesvol de feed van Bol binnengehaald en via welke hosting provider met welk abonnement?

Ik probeer nu uit te sluiten waarom het bij mij niet werkt.


Hoor het graag!


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Bol.com product feed importeren
on: June 8, 2017, 14:56

Hoi,


Heb je ook contact met je hosting gehad? Mogelijk dat die toegang via hun server naar FTP verbieden. Of andere restricties hebben waardoor het niet werkt.


Robert


nicoes88
Member
Posts: 6
Re: Bol.com product feed importeren
on: June 8, 2017, 15:12

Hoi Robert,


Thanks voor je snelle antwoord. Ik zal dit inderdaad eens navragen. Kan alleen vinden dat outgoing ftp-requests op poort 21 zijn toegestaan maar wie weet is er nog iets anders dat het beperkt.


Gr. Nico


Fritsje
Member
Posts: 158
Re: Bol.com product feed importeren
on: September 27, 2017, 13:45

Ik kom er net achter dat de affiliate-ID niet wordt toegevoegd aan de BOL-links, dus als je een feed inlaadt en producten toont op je site, dan zal je bij een sale geen commissie krijgen…


De links zijn gelijk aan hoe ze in de feeds staan, en daar zit nog geen affiliate ID in. Ik vrees dat dit eruit is verdwenen nadat Robert de add-on heeft bijgewerkt voor de nieuwe feed-indeling.


@Robert: zou je hier naar kunnen kijken?


Pages: [1]
WP Forum Server by ForumPress | LucidCrew
Version: 4 ; Page loaded in: 0.019 seconds.