Forum

Guest  

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.

Pages: [1]
Topic: Font grootte instelling + link niet meer correct
Fritsje
Member
Posts: 158
Font grootte instelling + link niet meer correct
on: March 7, 2015, 13:16

Hallo daar,


Ik was een layout aan het veranderen en kwam tot de ontdekking dat de link naar WebSafe Fonts (http://www.fonttester.com/help/list_of_web_safe_fonts.html) niet meer correct is, ten minste: ik denk niet dat dit adres de juiste info geeft. Je vindt deze link in de lay-out editor.


Daarnaast merkte ik dat welke font-grootte ik ook instel (van 8 tot 18) de grootte van het font in mijn shops altijd gelijk blijft (volgens mij is dat 10). Ik weet niet hoe ik dit kan corrigeren. Ik gebruik geen custom CSS sheet, gewoon standaard plugin instellingen.


Het font type verandert wel (ik heb nu Lato ingesteld, 2014 default font) dus er zit wel 'leven' in de font settings lijkt het.


Iemand een idee hoe dit op te lossen?


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Font grootte instelling + link niet meer correct
on: March 7, 2015, 16:48

Hoi,


Je zou deze link kunnen gebruiken http://www.w3schools.com/cssref/css_websafe_fonts.asp


Ik zal het in de plugin ook updaten.


Font grootte blijft hoogst waarschijnlijk het zelfde omdat het of ergens anders in je template overschreven wordt. Als je de link hebt naar de items op je site kan ik dat nakijken.


Je kan het zelf ook bekijken met firebug. Om te leren hoe firebug werkt raad ik deze youtube serie aan:




Robert


Fritsje
Member
Posts: 158
Re: Font grootte instelling + link niet meer correct
on: March 8, 2015, 15:02

Robert, bedankt voor je snelle reactie.


Ik ben evenaan de slag gegaan met Firebug, had deze extensie al lange tijd geinstalleerd maar nu pas goed gebruikt, dank voor de youtube-tip!


Ik zie dat het font 'inherit' meekrijgt, ik denk dat dit niet goed is al zou ik denken dat als het inherit van het thema zelf dan zou het toch hetzelfde font+size krijgen als het thema, maar dat is niet het geval.


Ik ben dus niet veel verder dan "ik weet het nog steeds niet", dus zou graag je hulp gebruiken, bijvoorbeeld hier:


<snip>


Font dat voor deze shop staat ingesteld: Verdana 12, ik zou graag bijvoorbeeld hetzelfde lettertype als de main content hebben, of in ieder geval de overschrijving van de settings door een ander element wille nverwijderen zodat ik gewoon in de shopinstellingen kan aangeven wat er moet gebeuren met het font.


Bij voorbaat dank voor je hulp.


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Font grootte instelling + link niet meer correct
on: March 8, 2015, 16:00

Hoi,


Als je versie 4.6.3 (die net uitgekomen is) installeerd gaat het dan wel goed?


Robert


Fritsje
Member
Posts: 158
Re: Font grootte instelling + link niet meer correct
on: March 8, 2015, 16:08

Hij zal heel nieuw zijn, want zelfs als ik forceer een check te doen for plugin updates dan krijg ik de update niet aangeboden. Zometeen weer even proberen, ik houd je op de hoogte!


Fritsje
Member
Posts: 158
Re: Font grootte instelling + link niet meer correct
on: March 8, 2015, 17:49

Jep, na de update warkt het, bedankt!


Pages: [1]
WP Forum Server by ForumPress | LucidCrew
Version: 4 ; Page loaded in: 0.052 seconds.