Forum

Guest  

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.

Pages: [1]
Topic: Bol.com nieuwe feed indeling
Fritsje
Member
Posts: 158
Bol.com nieuwe feed indeling
on: April 14, 2017, 13:18

Ik ontving een e-mail van het Bol.com partnerprogramma, daar stond in:


Graag stellen we je op de hoogte van een aantal belangrijke ontwikkelingen. De afgelopen tijd zijn we bezig geweest met 2 projecten om meer inzicht te geven in de resultaten en om meer productinformatie beschikbaar te stellen met behulp van onze productfeed.

<knip>

Feed gebruikers opgelet!

We zijn er lang mee bezig geweest maar hebben nu eindelijk nieuwe feeds beschikbaar. Deze feeds bevatten meer informatie en zijn te downloaden in zowel xml, als csv format. Daarnaast is het nu veel gemakkelijker om te filteren binnen de feeds.


Belangrijke verbeterpunten:

– Beschikbaar in 2 formats

– Extra kolommen, zoals: size, material, model, fulfillment label (select) en releasedate

– Uitgebreide productbeschrijving

– Elke 2 uur een update


Net zoals bij de oude feeds staan er 18 nieuwe feeds klaar, gesplitst per categorie. Deze oplevering is onderdeel van een groter project en noemen we daarom fase 1. Uiteindelijk willen we naar een situatie waarbij de feeds met een aantal klikken zelf samen te stellen zijn. Dit wordt in de fase 2 opgepakt. Wanneer die is doorgevoerd zullen we je daarvan op de hoogte stellen.


Let op: de oude versie (txt. bestanden) van de feeds worden per 1 juni niet meer geüpdatet. Mocht je nog gebruik maken van de oude feeds dan is het belangrijk om voor 1 juni over te gaan naar de nieuwe feeds.


Mijn vraag: is de Bol.com addon klaar voor deze wijziging?


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Bol.com nieuwe feed indeling
on: April 15, 2017, 07:36

Hoi,


Ik heb zelf nog niet kunnen zien hoeveel ze van de standaard indeling veranderen. Mocht de import niet meer werken nadat zij hun feeds aangepast hebben kan ik de addon makkelijk aanpassen naar een andere indeling. Hiervoor heb ik dan alleen wel een link nodig naar 1 van hun feeds.


Robert


Fritsje
Member
Posts: 158
Re: Bol.com nieuwe feed indeling
on: April 16, 2017, 09:49

Bedankt, zodra ik merk dat het niet meer werkt kom ik weer in de lucht 🙂


Fritsje
Member
Posts: 158
Re: Bol.com nieuwe feed indeling
on: July 12, 2017, 13:51

…en dat is nu.


Bol.com laat weten:


Let op: nieuwe feeds!

Let erop dat je vanaf nu gebruik maakt van de nieuwe feeds. Dit zijn de XML en CSV bestanden. De TXT bestanden zullen niet meer geüpdatet worden en binnenkort verdwijnen.


Robert, ik stuur je een XML-bestand per email (ze staan bij Bol.com op een FTP-server), er is van elke feed ook een CSV-variant maar ik denk dat XML de voorkeur heeft.


Ik hoop dat je de Bol.com add-on kunt aanpassen zodat de nieuwe feeds ermee werken.


Pages: [1]
WP Forum Server by ForumPress | LucidCrew
Version: 4 ; Page loaded in: 0.021 seconds.