Forum

Guest  

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.

Pages: [1] 2
Topic: Bekentenis (en twee suggesties)
Fritsje
Member
Posts: 158
Bekentenis (en twee suggesties)
on: January 30, 2016, 14:55

Ik beken:


Al enkele jaren gebruik ik de WP affiliate feed plugin op meerdere sites, ik heb de meeste premium add-ons en vind de snelheid waarmee Robert reageert op vragen/opmerkingen buitengewoon goed.


Toch ben ik onlangs vreemd gegaan met Woocommerce, ik dacht: het zoeken van producten in de TT-store na elke update is zo tijdrovend (lees: hele dag mee bezig); dat moet makkelijker kunnen, en meer van dat soort dingen, en ach: iets anders is soms ook wel eens leuk, toch?


Dus ik installeerde Woocommerce op een van mijn sites, schafte WP All Import aan om feeds te kunnen importeren (met Woocommerce add-on), kocht wat add-ons voor Woocommerce zodat ik elk product kon koppelen aan een merk, en een merken-pagina kan tonen, etc.


En toen aan de slag. En toen was ik twee weken verder. En volledig gefrustreerd:

De feeds vanuit Tradetracker zijn per verkoper verschillend, vaak bevatten de feeds weinig info, de info staat op verschillende plekken, product-afmetingen in de omschrijving maar niet apart zodat je ze als data kunt importeren, merken worden verschillend geschreven zodat er verschillende merken ontstaan die in feite gelijk zijn aan elkaar, de lay-out van Woocommerce producten wordt gedeeltelijk overschreven door het WP thema, etc.


Mijn conclusie: Ik blijf werken met de WP Affiliate Feed. Wijze les: Woocommerce is een prima product voor bedrijven die hun eigen produten verkopen en een Woocommerce thema gebruiken, maar gebruik je een ander thema en ben je een affiliate, probeer dan eerst de WP Affiliate feed en als dat echt niet werkt voor je stuur dan je geld naar Woocommerce, die voor elke add-on apart de hoofdprijs vragen.


Maar dan…


Eenmaal terug bij de TT-store vraag ik me af of er twee dingen kunnen worden toegevoegd/gewijzigd:


1. Als ik een import laat lopen dan worden de items uit mijn shops gegooid die zijn gewijzigd (als ik het goed heb begrepen wordt een product uit een shop verwijderd indien de URL, die als unique identifier is aangewezen, verandert. Dit gebeurt vrij regelmatig dus ik update dan ook maar maximaal 1x per maand om er niet te veel werk aan te hebben).


Er staat dan in de product selectie het volgende:


314 items no longer in a feed

Het is jammer dat het enige dat ik kan doen is deze producten verwijderen, ik kan ze niet bekijken om te zien welke producten er dan uit mijn shop zijn verwijderd. Maar dat is niet het probleem:

Indien het aantal items dat niet langer in een feed zit boven 200 ligt, dan geeft een klik op de link om de items te verwijderen de volgende foutmelding:


414 Request-URI Too Large


Volgens mij ligt de grens bij 200 producten, en dus betekent dit dat ik die items nooit meer kan verwijderen tenzij ik de shop verwijder, wat omslachtig is.

Dus mijn vraag:


Is dit een bug of is dit een feature?

En dan mijn suggestie: is het een idee om al deze 'products no longer in a feed' in 1 keer te kunnen verwijderen? Nu moet ik ze allemaal aanklikken, en met 100+ shops duurt dat gewoon erg lang.


Mijn tweede suggestie:


2. Is het mogelijk om de zoekfunctie voor producten (dus bij de product selection) wat uit te breiden?

Nu kan ik zoeken op producten met minimaal 4 characters (bij 3 of minder karakters worden gewoon alle producten weergegeven, waarom <4 karakters niet 'mag' weet ik niet).

Het zou fijn zijn als ik ook op 1,2 of 3 karakters kan zoeken, er bestaan genoeg woorden en merken met maar 3 karakters en die kan ik nu niet zoeken.


Daarnaast zou het heel veel tijd schelen als op 2 woorden afzonderlijk gezocht kan worden, dus bijvoorbeeld "schoen" en "zwart" om te zoeken op alle zwarte schoenen. Als er 2 zoekvelden kunnen worden gebruikt en het wordt mogelijk bij de velden ook negatief te kunnen zoeken, dus "schoen" en "-zwart" (alle schoenen behalve zwarte) dan zou dat echt een gigantische hoeveelheid tijd schelen.

Nu gebruik ik de zoekfunctie van de plugin en daarna de zoekfunctie van de browser maar het blijft erg tijdrovend.


Ik begrijp: dit kost tijd om te ontwikkelen, maar ik denk dat het van grote waarde is voor de gebruikers van deze plugin. daarnaast zou het een prima premium add-on kunnen zijn, of zelfs een crowdfunding-addon wat mij betreft, ik doe mee 🙂


Zo, blij dat ik heb bekend Woocommerce te hebben geprobeerd, en hoop van harte dat ik een enkeling wat zuurverdiende centen kan helpen besparen door niet naar Woocommerce te gaan maar voor de WP Affiliate feed plugin te kiezen.


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Bekentenis (en twee suggesties)
on: January 30, 2016, 18:58

Hoi,


Dat was een aardig stukje tekst 🙂


Het vervelende is dat beide dingen aan je hosting ligt


414 error is een server instelling die bepaald hoe lang een url mag zijn op je server ( http://www.checkupdown.com/status/E414.html )


Dat je maar 4 of meer karakters kan gebruiken is ook een server instelling maar dan van mysql:


http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/fulltext-fine-tuning.html


Bij veel servers staat de minimale lengte van een woord op 4 karakters in de full index. Kortere woorden worden dan niet in de full index opgenomen en kan dan niet op gezocht worden. Als je de instelling aanpast van bovenstaande link kan je ook zoeken met minder karakters.


Robert


Je kan bijv. zoeken op: sneakers flippers

dan zullen alle items getoond worden waar het woord sneakers of het woord flippers voor komt


Fritsje
Member
Posts: 158
Re: Bekentenis (en twee suggesties)
on: January 30, 2016, 19:45

Ha Robert,


Ja even m'n verhaal kwijt he 😉


Wat betreft de server-instellingen: ok, dat zal dan zo zijn, ik zal eens kijken hoe ik mijn hoster opdracht kan geven dit te wijzigen, die gaan uiteraard vragen om wat ik precies bedoel, en dan wordt het niks, maar proberen kan altijd.


Wat betreft je opmerking "Je kan bijv. zoeken op: sneakers flippers dan zullen alle items getoond worden waar het woord sneakers of het woord flippers voor komt":


Dat is mooi, dus 2 losse woorden zoeken geeft als resultaat: AND/OR

Maar wat geeft nu AND/AND?


Dus hoe zoek ik zodat ik als resultaat producten krijg die EN 'sneakers' EN 'flippers' bevatten?

En hoe krijg ik als resultaat WEL 'sneakers' NIET 'sneakers flippers', dus producten die WEL 'sneakers' bevatten maar NIET 'flippers'?


Wat ik al had 'uitgevonden' is het zoeken met "AAA BBB" wat als resultaat een exact match "AAA BBB" geeft, in die volgorde, wat niet werkt als je de "" gebruikt is het weergeven van meer dan 100 resultaten, dus zoek je op "AAA BBB" en klik je dan op 200/500/1000 dan wordt het resultaat van de zoekopdracht automatisch 0, maar ik gok dat dit ook een server setting is.


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Bekentenis (en twee suggesties)
on: January 30, 2016, 21:48

Hoi,


Het ondersteunt als goed is alle boolean opties van een full text search in mysql. Dus dit zou allemaal mogelijk zijn:


The following examples demonstrate some search strings that use boolean full-text operators:


'apple banana'


Find rows that contain at least one of the two words.


'+apple +juice'


Find rows that contain both words.


'+apple macintosh'


Find rows that contain the word “apple”, but rank rows higher if they also contain “macintosh”.


'+apple -macintosh'


Find rows that contain the word “apple” but not “macintosh”.


'+apple ~macintosh'


Find rows that contain the word “apple”, but if the row also contains the word “macintosh”, rate it lower than if row does not. This is “softer” than a search for '+apple -macintosh', for which the presence of “macintosh” causes the row not to be returned at all.


'+apple +(>turnover <strudel)'


Find rows that contain the words “apple” and “turnover”, or “apple” and “strudel” (in any order), but rank “apple turnover” higher than “apple strudel”.


'apple*'


Find rows that contain words such as “apple”, “apples”, “applesauce”, or “applet”.


'"some words"'


Find rows that contain the exact phrase “some words” (for example, rows that contain “some words of wisdom” but not “some noise words”). Note that the “"” characters that enclose the phrase are operator characters that delimit the phrase. They are not the quotation marks that enclose the search string itself.



Fritsje
Member
Posts: 158
Re: Bekentenis (en twee suggesties)
on: January 31, 2016, 09:11

Nice!:-)


Fritsje
Member
Posts: 158
Re: Bekentenis (en twee suggesties)
on: February 3, 2016, 08:10

Robert,


Het zoeken van items gaat prima nu, en ook heeft mijn host het mogelijk gemaakt te zoeken op woorden met 3 karakters, dus dat is mooi.


Het enige dat nog niet werkt is het verwijderen van maar dan 211 items die niet langer in een feed aanwezig zijn. 211 lukt, bij 274 krijg ik direct een 414 Request-URI Too Large (nginx) foutmelding.


Nu ben ik een paar dagen in discussie met mijn host, en die laten mij nu weten:



I have increased PHP Memory allocation for your server. Can you please retry?


If the error persists, can you please coordinate with the plugin author to confirm which PHP variable we need to increase for the plugin to run smoothly?


Dus mijn vraag aan jou is: zou je kort kunnen opschrijven wat ik hen moet laten doen? (Wellicht direct te gebruiken voor de FAQ).


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Bekentenis (en twee suggesties)
on: February 3, 2016, 09:28

Het is een aanpassing die ze binnen apache moeten doen:


Under Apache, the limit is a configurable value, LimitRequestLine. Change this value to something larger than its default of 8190 if you want to support a longer request URI.


Of zoals het er naar uit ziet draai je nginx. Daar is het large_client_header_buffers


http://nginx.org/en/docs/http/ngx_http_core_module.html#large_client_header_buffers


1 van de 2 veroorzaakt het, maar zij zouden in hun error log moeten kunnen zien of de 414 error door apache gegeven wordt aan nginx of dat nginx degene is die de error geeft. Aan de hand daarvan zouden ze dus moeten kunnen uitvinden welke optie ze moeten aanpassen.


Fritsje
Member
Posts: 158
Re: Bekentenis (en twee suggesties)
on: February 4, 2016, 07:07

Dank. De hoster laat weten:


Your server is running NGINX. What values should we set large_client_header_buffers to? Can you please specify?


Zou je de values kunnen geven?


Fritsje
Member
Posts: 158
Re: Bekentenis (en twee suggesties)
on: February 5, 2016, 08:19

Zou je de values kunnen geven die mijn hoster moet instellen?


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Bekentenis (en twee suggesties)
on: February 5, 2016, 08:30

Dat is voornamelijk iets dat je hosting zou moeten testen. Ze kunnen er een hoog getal in zetten maar dat kan mogelijk meer geheugen gebruik geven.


Pages: [1] 2
WP Forum Server by ForumPress | LucidCrew
Version: 4 ; Page loaded in: 0.035 seconds.