Forum

Guest  

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.

Pages: [1]
Topic: Optimaliseren afbeeldingen feed
sean0mc
Member
Posts: 2
Optimaliseren afbeeldingen feed
on: April 11, 2017, 20:35

Hallo,


Ik gebruik de WordPress plugin met veel plezier.


Ik heb alleen een vraagje als het op de snelheid van mijn webpagina's aankomt. Als ik mijn pagina's laat testen via PageSpeeds krijgen ze standaard de score 0. Dit komt omdat de afbeeldingen die geladen worden veel te groot zijn. Hierdoor wordt een pagina van rond de 100 artikelen erg traag en eigenlijk elke pagina op mobiel ook. Mijn vraag is dan ook of er een manier is om de afbeeldingen die via de feed geladen worden te verkleinen?


Alvast bedankt!


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Optimaliseren afbeeldingen feed
on: April 11, 2017, 20:38

In begin versie van de plugin downloade de plugin alle afbeeldingen en verkleinde de afbeeldingen. Dit zorgde alleen voor enorm bandbreedte gebruik (vooral als je een feed hebt met miljoen items waar de afbeeldingen allemaal rond de 1mb zijn)


Aangezien de afbeeldingen op een externe host staan kan ik er weinig aan veranderen, wat je kan doen is de eigenaar van de feed te vragen om kleinere afbeeldingen te gebruiken als hun afbeelding.


sean0mc
Member
Posts: 2
Re: Optimaliseren afbeeldingen feed
on: April 12, 2017, 13:13

Bedankt voor je snelle antwoord!


Ik zat er zelf over na te denken om een CDN (cloudflare) te gaan gebruiken om mijn website dan toch wat sneller te maken. Denk je dat dit van toegevoegde waarde kan zijn of is dit geen goed idee aangezien de feeds continu worden geupdate?


Daarnaast heeft Daisycon de volgende functie: https://www.daisycon.com/nl/blog/productfeed_images/ Zou dit een oplossing zijn als TradeTracker dezelfde functie aanbiedt?


Alvast Bedankt!


Fritsje
Member
Posts: 158
Re: Optimaliseren afbeeldingen feed
on: April 14, 2017, 13:14

Ik denk dat een CDN geen zin heeft omdat de afbeeldingen dan nog steeds extern worden gehost (de plugin haalt de afbeeldingen niet binnen op je server of de CDN).


Ik vind de grootte van de afbeeldingen ook een probleem maar even vragen of de provider van de feeds de afbeeldingen zou willen optimaliseren is een goed idee.


Pages: [1]
WP Forum Server by ForumPress | LucidCrew
Version: 4 ; Page loaded in: 0.018 seconds.