Forum

Guest  

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.

Pages: [1] 2
Topic: Alle categorieën verwdenen
benny
Member
Posts: 10
Alle categorieën verwdenen
on: June 1, 2016, 18:48

Op de een of andere moment zijn al mijn categorieen verdwenen, ik weet niet percies waardoor het komt. Ik denk misschien omdat ik eraan zat te prutselen of precies nadat dit ik de plugin heb geupdate (valuta is ook verdwenen en lukt me niet meer om een eigen te plaatsen).


Echter staan er nog wel gegevens in de database, ook in de wp_tradetracker_multi. In de wp_tradetracker_cat heb ik een backup terug geplaatst maar op de een of andere manier wordt het niet met de winkels gekoppeld. Is er een oplossing voor?


Ik heb namelijk al ruim twee honderd uur aan de winkels/categorieen besteed, want een mooi programma is het zeker wel, maar…. foutje bedankt


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Alle categorieën verwdenen
on: June 1, 2016, 18:53

Zijn wel al je feeds geimporteerd? of krijg je wel de categorieen te zien wanneer je een winkel aanmaakt maar zijn ze niet meer geselecteerd?


En als het laatste het geval is kan het dan zijn dat je in de plugin settings ingesteld hebt dat je de nieuwe categorie functie wilt gebruiken (of niet meer wilt gebruiken)


benny
Member
Posts: 10
Re: Alle categorieën verwdenen
on: June 2, 2016, 08:31

Bedankt voor je snelle reactie RPG.


De feeds zijn al geïmporteerd en de categorieën zijn zichtbaar maar inderdaad niet geselecteerd. Vóór de update had ik alles op "Wat zou moeten gebeuren als u de plugin uitzet:" op "nee" staan. En ook voor de nieuwe categorie structuur had ik op nee staan, maar na de update stond dit automatisch op ja. Ik had toen niet op nee gedrukt omdat ik dacht dat als ik dit zou wijzigen dan alsnog opnieuw alle categorieën moest toevoegen.


Toen kwam ik achter dat ook het valuta niet meer werkte en had ik maar geprobeerd om via ftp de oudere versie van de plugin terug te zetten maar dat loste niks op. Dus weer naar de "verander plugins opties" panel gegaan en de nieuwe categorie structuur op nee gedrukt maar helaas ook geen verschil.


(ps. ik heb alle database gegevens nog behalve wp_tradetracker_store)


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Alle categorieën verwdenen
on: June 2, 2016, 08:45

Hoe heb je de plugin geupdate? Gewoon via wordpress zelf of handmatig geupload?


En welke versie had je voor de update ? De laatste update voegde alleen een premium netwerk toe en heeft niks aan de instellingen gewijzigd namelijk.


Als je instelt dat hij niet de nieuwe categorie structuur moet gebruiken (omdat je in je database nog de oude structuur hebt staan) moet je eerst opnieuw de import volledig draaien omdat hij dan de categorieen via de oude methode aanmaakt (grootste probleem is dan wel dat als een categorie in meerdere feeds staat je die allemaal tegelijk selecteerd)


benny
Member
Posts: 10
Re: Alle categorieën verwdenen
on: June 2, 2016, 09:20

Ik had de plugin geupdate via WordPress. De versie vóór de update was 4.6.11


Oké… dus als ik dit correct moet aanpakken wat zou dan de beste methode zijn om mijn geselecteerde categorieën in alle winkels terug te krijgen? Ik denk het beste te beginnen met het opnieuw updaten van de Plugin via WordPress zodat ik in ieder geval de nieuwste versie heb.


Maar wat zou ik precies erna moeten doen betref de volgorde van bijvoorbeeld feeds update t.o.v. het plaatsen van de database en de instellingen van de plugin?


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Alle categorieën verwdenen
on: June 2, 2016, 09:59

Als je eerst ingesteld had dat je niet de nieuwe categorie methode wilt gebruiken kan je het beste dat weer instellen.


Daarna doe je de volledige import van je feeds.


Daarna kan je de backup terug zetten van wp_tradetracker_multi met ale je winkel instellen en gekozen categorieen.


Als er dan niks in de feeds veranderd is zouden ze allemaal geselecteerd moeten zijn.


benny
Member
Posts: 10
Re: Alle categorieën verwdenen
on: June 2, 2016, 13:26

Ik was er meteen mee aan de slag gegaan op de volgorde zoals je hebt aangegeven. Jammer genoeg zijn nu ook alle winkels verdwenen uit de "Wilt u de winkel aanpassen of een nieuwe toevoegen?" panel.


Hiermee begint de inhoud van de wp_tradetracker_multi:

— phpMyAdmin SQL Dump

— version 4.2.12

http://www.phpmyadmin.net



— Machine: rdbms

— Gegenereerd op: 01 jun 2016 om 16:10

— Serverversie: 5.5.48-log

— PHP-versie: 5.5.29


SET SQL_MODE = "NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO";

SET time_zone = "+00:00";


/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_CLIENT=@@CHARACTER_SET_CLIENT */;

/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_RESULTS=@@CHARACTER_SET_RESULTS */;

/*!40101 SET @OLD_COLLATION_CONNECTION=@@COLLATION_CONNECTION */;

/*!40101 SET NAMES utf8 */;




— Databank: `DB2089062`


— ——————————————————–




— Tabelstructuur voor tabel `wp_tradetracker_multi`


CREATE TABLE IF NOT EXISTS `wp_tradetracker_multi` (

`id` int(9) NOT NULL,

`multiname` varchar(100) COLLATE latin1_german1_ci NOT NULL,

`multisorting` varchar(100) COLLATE latin1_german1_ci NOT NULL DEFAULT 'rand()',

`multiorder` varchar(4) COLLATE latin1_german1_ci NOT NULL DEFAULT 'asc',

`multilayout` int(10) NOT NULL,

`multiitems` varchar(10000) COLLATE latin1_german1_ci DEFAULT NULL,

`multipageamount` int(3) NOT NULL DEFAULT '0',

`multiamount` int(3) NOT NULL,

`multilightbox` varchar(1) COLLATE latin1_german1_ci NOT NULL,

`multixmlfeed` varchar(10) COLLATE latin1_german1_ci NOT NULL,

`multiproductpage` varchar(1) COLLATE latin1_german1_ci DEFAULT '0',

`multimaxprice` int(6) NOT NULL DEFAULT '0',

`multiminprice` int(6) NOT NULL DEFAULT '0',

`multicurrency` tinytext COLLATE latin1_german1_ci NOT NULL,

`categories` longtext COLLATE latin1_german1_ci,

`buynow` text COLLATE latin1_german1_ci

) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1556 DEFAULT CHARSET=latin1 COLLATE=latin1_german1_ci;




— Gegevens worden geëxporteerd voor tabel `wp_tradetracker_multi`


INSERT INTO `wp_tradetracker_multi` (`id`, `multiname`, `multisorting`, `multiorder`, `multilayout`, `multiitems`, `multipageamount`, `multiamount`, `multilightbox`, `multixmlfeed`, `multiproductpage`, `multimaxprice`, `multiminprice`, `multicurrency`, `categories`, `buynow`) VALUES

(1, 'basic', 'rand()', 'asc', 1, '', 0, 18, '0', '*', '', 0, 0, '', '', 'Buy Now'),


Dit zijn de error meldingen die ik kan vinden


Error melding op de SQL database panel:

Fout

SQL-query:

MySQL meldt: Documentatie

#1062 – Duplicate entry '266' for key 'id'


Melding op de website op een pagina met een willekeurig winkel (mogelijk op alle pagina's met winkels):

WordPress databasefout: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'group by wp_tradetracker_store.productID ORDER BY LIMIT 12' at line 1]

SELECT * FROM wp_tradetracker_store, wp_tradetracker_cat where wp_tradetracker_cat.productID = wp_tradetracker_store.productID and xmlfeed = group by wp_tradetracker_store.productID ORDER BY LIMIT 12


Error melding op de zoekresultaten pagina op de website:

WordPress databasefout: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1]

SELECT buynow, multimaxprice, multiminprice, multisorting, multiorder, categories, multixmlfeed, multiproductpage, multiname, laywidth, multiamount, multipageamount, multilightbox FROM wp_tradetracker_multi,wp_tradetracker_layout where wp_tradetracker_multi.multilayout=wp_tradetracker_layout.id and wp_tradetracker_multi.id=


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Alle categorieën verwdenen
on: June 2, 2016, 13:28

Maar dat is niet je backup van voor de wijziging neem ik aan toch? Want wat je importeerde is een lege tabel met alleen de basic store. Je hebt niet je multi tabel geimporteerd van voor je de aanpassingen gedaan hebt.


benny
Member
Posts: 10
Re: Alle categorieën verwdenen
on: June 3, 2016, 10:36

Hi RPG,

Ik was te enthousiast en had een aantal posts geplaatst wat achteraf toch niet helemaal klopt. Dus deze heb ik verwijderd, wat ik misschien niet had moeten doen, enfin. Het feit blijft namelijk dat ik nog steeds niet de geselecteerde categorieën van alle winkels terug kan krijgen.


Als ik jouw methode toepas dan zijn alle geselecteerde categorieën van alle winkels wel hersteld, maar bij de volgende feeds update zijn de categorieën weer verdwenen. En als ik dan weer de tradetracker_cat naar de database importeer, dan komen alle categorieën weer netjes terug.


Ik heb even in mijn oude en nieuwe tradetracker_cat database gekeken naar een willekeurig artikel met de catid 30451 Wat mij opvalt is dat de catid een andere productID en categorieid en categorie hebben gekregen:


(`catid`, `productID`, `categorieid`, `categorie`)

OUD (`30451`, `f63057877d4edcc8a3bae14c311882f4`, `18583e7fb2003874695db99e56385e3a`, `Router`)



NIEUW (`30451`, `678e6239f0070dce32d4d7492b551d51`, `fa32e14fc7ac21b6f5193e2f31187d5c`, `Vest Dames `)



OUD (61275, '678e6239f0070dce32d4d7492b551d51', '0784b12660285487c4698da93ae4c9d4', 'Vest Dames')

NIEUW (46571, 'e4b547eb0969d3a75537816e1b65c23b', '0784b12660285487c4698da93ae4c9d4', 'Vest Dames')


En bij als je bijvoorbeeld kijkt naar het nieuwe productID 678e6239f0070dce32d4d7492b551d51 dan kan je zien dat de categorie (Vest Dames) nog wel met de oude overeenkomt, alleen zijn de catid en categorieid anders.


Is er een manier om het gehele tradetracker_cat update systeem terug te krijgen in de oude staat. Want nu maakt het voor elke product andere gegevens aan hoewel de feeds en de categorie structuur van de merchant nog steeds het zelfde is.


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Alle categorieën verwdenen
on: June 3, 2016, 10:39

Heb je ook een overzicht van de multi tabel waar de selectie van de categorieen instaan?


Pages: [1] 2
WP Forum Server by ForumPress | LucidCrew
Version: 4 ; Page loaded in: 0.02 seconds.