Forum

Guest  

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.

Pages: [1]
Topic: Bol.com nieuwe categorieen
Fritsje
Member
Posts: 158
Bol.com nieuwe categorieen
on: November 4, 2015, 11:30

Ik zie bij het toevoegen van een Bol.com feed dat de categorie 'Wonen' beschikbaar is, maar volgens Bol.com heet de categorie tegenwoordig 'Wonen en Slapen'. Volgens mij is dit pas veranderd, maar het resulteert erin dat een feed toevoegen uit de categorie wonen en slapen niet werkt.


De categorie 'koken en tafelen' werkt wel nadat deze werd toegevoegd aan de plugin ('koken' bestond al).


Is het mogelijk 'wonen en slapen' toe te voegen zodat deze categorie ook werkt?


Bvd.


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Bol.com nieuwe categorieen
on: November 4, 2015, 11:32

Hoi,


Als jij mij een feed van bol.com kan toesturen van de nieuwe categorie zal ik hem voor je toevoegen.


Het is zelfs voldoende om op de test link te drukken achter de feed (in het scherm waar je feeds toevoegt) op die manier krijg je de eerste 10.000 regels van de feed.


Robert


Fritsje
Member
Posts: 158
Re: Bol.com nieuwe categorieen
on: November 14, 2015, 14:49

Robert, graag zou ik je de info geven, echter lukt dit niet.

De reden is wat complex, hieronder uitleg.


Volgens Bol.com zijn dit de categorieen:


Baby

Boeken NL

Boeken Engels

Dier, Tuin & Klussen

DVD

Games

Koken & Tafelen

Mobiele telefonie

Mooi & Gezond

Muziek

Notebooks, PC & accesoires

Sieraden & Horloges

Speelgoed

Sport & Vrije TIjd

Wonen & Slapen


Volens hun PDF document (hier te vinden: https://partnerblog.bol.com/wp-content/uploads/2014/12/Kolomnamen_productfeeds.pdf ) zouden de feednamen als volgt zijn:


Koken & Tafelen: Filename: bolcom(_bestbuy)_koken-tafelen.txt

Echter, blijkt de enige manier om deze feed succesvol binnen te halen te zijn dat je de feednaam als volgt noteert: <login/pass>ftp.bol.com/bolcom_bestbuy_koken-tafelen.TXT

(let goed op het ontbreken van de haakjes en de extensie die alleen werkt als deze met hoofdletters wordt geschreven).


Volgens het help-document zou de feednaam van de categorie

Wonen & Slapen: Filename: bolcom(_bestbuy)_wonen.txt moeten zijn, dit iets aanpassen aan het formaat waarvan ik weet dat het werkt bij de koken-categorie geeft: <login/pass>ftp.bol.com/bolcom_bestbuy_wonen-slapen.TXT


Echter werkt de feed dan niet. Ook andere varianten heb ik geprobeerd, maar ik krijg geen resultaat.


Ik heb, behalve de IP's van mijn servers, ook het IP adres van mijn verbinding laten whitelisten bij Bol.com, echter kan ik geen verbinding krijgen met de FTP server van Bol. Ik kan daardoor niet zien wat de juiste feednaam moet zijn op de FTP server en kan daardoor geen data inladen.


Als er een andere gebruiker hier is die wel toegang heeft tot de FTP van Bol.com die mij kan laten weten wat de feednaam is van de categorie wonen & slapen dan hoor ik dat graag.


BVD


RPG
Administrator
Posts: 326
Re: Bol.com nieuwe categorieen
on: November 14, 2015, 15:53

Ik denk dat je het beste een email kan sturen naar partner@bol.com


Zij zijn erg snel met antwoorden en erg behulpzaam. Zij zouden moeten kunnen zien waarom je de feed niet kan openen.


Pages: [1]
WP Forum Server by ForumPress | LucidCrew
Version: 4 ; Page loaded in: 0.017 seconds.