Forum

Guest  

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.

Pages: [1]
Topic: Aangepaste feed zorgt voor enorm grote database
Fritsje
Member
Posts: 158
Aangepaste feed zorgt voor enorm grote database
on: July 11, 2014, 08:39

Hallo daar,


Sinds enige maanden (8+) heb ik bij één van de Tradetracker feed last van het verkeerd weergeven van bepaalde karakters.

Karakters zoals é, ë en Ø worden als è of à weergegeven (feed wordt met standaardinstellingen aangemaakt: XML, UTF-8).


Als ik de feed aanmaak en download als bestand en dan open in een editor dan zijn deze tekens ook zoals boven weergegeven, de feed bevat dus de fouten.


Nu heb ik hierover geklaagd bij Tradetracker, en warempel: na 8 maanden is er een nieuw feed aangemaakt, deze heeft als toevoeging “XML” gekregen waar de originele feed nu “CSV” als toevoeging heeft.

De nieuwe feed (XML) bevat niet de genoemde fouten: alle symbolen staan netjes correct in de feed en worden door TTstore ook zo weergegeven op mijn website (ik maak de feed weer aan met standaard instellingen: XML, UTF-8).


Fantastisch!


Echter: het bewerken van de nieuwe feed is een ramp, het laden bij Item selectie duurt minuten en er worden altijd 0 items gevonden volgens het scherm (maar wel worden ze allemaal weergegeven). Ik kan stores wel editen maar er worden geen feed-namen weergegeven die ik kan selecteren, etc.

Tevens heb ik van mijn webhoster een melding gekregen dat ik mijn opslagcapaciteit ver heb overschreven, daar waar ik normaal zo rond de 40% capaciteit zit.


Dit is dus gekomen nadat ik de nieuwe feed heb ingeladen.


Ik heb beide feeds gedownload:


De oude feed (die nu CSV heet) heeft een omvang van 35.4MB, de nieuwe feed heeft een omvang van 36.9MB. Geen noemenswaardig verschil dus.


Mijn vragen:


Hoe kan het dat de nieuwe feed mijn database zo opvult?

Wat kan ik doen om toch de correcte karakters in de feed te hebben en toch een normaal werkende TTstore?

Moet ik iets met het uitvoertype doen bij Tradetracker (JSON, RSS?)

Of de karakterset wijzigen (UTF-16? US-ASCII? ISO-8859-1?)


Het leven van een affiliate-marketeer….


Alvast bedankt voor de hulp.


(Ik heb dit bericht geprobeerd te plaatsen in Installatie/setup maar het plaatsen mislukt, geen foutmelding).


Pages: [1]
WP Forum Server by ForumPress | LucidCrew
Version: 4 ; Page loaded in: 0.009 seconds.